maandag 18 januari 2016

Intermezzo – Uitrolsubsidie

‘Zo meneer, wat zijn wij hier aan het doen?’
‘Gewoon even een concept aan het uitrollen, agent.’
‘Oh, ik schrok al, ik dacht heel even dat u hier de boel aan het behangen was. Maar de uitrol van een concept is vanzelfsprekend helemaal akkoord.’
‘Gelukkig! Ik wil trouwens best m’n diploma laten zien, ik ben gecertificeerd uitroller van concepten.’
‘Laat maar zitten hoor, ik vertrouw u op uw woord. Lukt het trouwens een beetje met de uitrol?’
‘Nou, ik moet bekennen dat we hier een bijzonder uitrolconcept aan het handje hebben. Dat maakt het tot een heel speciale uitrol. Maar goed, dat maakt ons mooie uitrolvak ook wel weer tot een uitdaging.’
 ‘Zult u wel een tijdje mee zoet zijn?’
‘Alles bij elkaar een jaar of vijf.’
‘Vijf jaar! Sodeju zeg!’
‘Mensen hebben vaak een heel verkeerd beeld van wat we doen. Het is echt niet zo van “Conceptje uitrollen en hup klaar”. Het uitrolproces is maatwerk: hier een beetje meer, daar een beetje minder. Komt zich allemaal heel nauw. Vooral de plooien gladstrijken is bepaald geen sinecure. Maar lukt het, dan heb je wel weer een uitrolmomentje om voor eeuwig te koesteren.’
‘Ik wil niet onbeleefd zijn, maar schuift dat nou ook nog wat?’
‘Mag u gerust vragen hoor, de tarieven zijn openbaar. Dat uitrolklusje hier in Horst staat voor vijf ton op de uitrol. Maar dat is dan wel all-in. Dus inclusief uitrolsubsidie.’
‘U bent eigenlijk wel gek dat u dat doet voor zo’n hongerloontje.’
‘Ach, uitrollen is nu eenmaal mijn roeping.’
‘Dan houd ik u niet langer van uw werk. Tot ziens en veel succes met uw werkzaamheden.’
‘Dank u wel. En wilt u ook mijn vriendelijke uitrolgroeten aan uw collega’s overbrengen?’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten