zondag 4 maart 2018

Intermezzo – Groene eieren en gedicht

Azijnpisserige stukjes schrijven en in ruil daarvoor een hörtje groene eieren én een gedicht krijgen, wie wil dat nou niet?


In reactie op de Horst-sweet-Horst top 5 van Hegelsomse bomen met tranen in hun ogen (klik hier) kwam Alex Janssen, nummer 8 op de kandidatenlijst van het CDA voor de komende gemeenteraadsverkiezingen, me vanavond de eieren en het gedicht overhandigen. Ik heb beide in dankbaarheid aanvaard (de eieren natuurlijk pas nadat Alex me had bezworen dat ze geen fipronil bevatten). Mocht ik in de toekomst om eieren (of wie weet ook wel andere levensmiddelen) verlegen zitten, dan weet ik wat me te doen staat: een zuur stukje schrijven.


Enfin, hier het gedicht van Alex, dat ik met zijn toestemming publiceer:  

Hegelsom, 4 maart 2018

Bomen over eieren, eieren over bomen

Huilende bomen in Hegelsom gezien,
heb geluisterd volgens mij hebben ze nog geen pien.
Wellicht komt dat door datgene wat er hangt,
en van tevoren gevraagd en daarna bedankt.
Horstsweethorst altijd weer een grap paraat,
richting verkiezingen weet je hoe dat gaat.
De Hegelsommer ziet hiervan de grap wel in,
bedacht zich geen moment, en stapte naar Moorman’s Wim.
Mooie bomen mag je zeker niet vellen,
maar deze groene eieren, mag je gericht gaan pellen.
Laat ze lekker smaken en geniet van deze gezonde snack,
op naar goede sportieve verkiezingen, maak het niet te gek.
Na de verkiezingen zal ik de bomen van een pleister voorzien,
ik laat ze niet huilen, maar behandel ze zacht zonder pien.

Gr Alex oet d’n Haegelsum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten