dinsdag 4 september 2012

Klein mysterie 371 - Vlagincident (2)

Soms geloof je je eigen ogen niet.
Als kleine bijdrage in de strijd tegen de komst van het Nieuw Gemengd Bedrijf 170 scheurend, bevond ik me vanochtend om half zeven op de A73 tussen Horst en Venlo. De vliegende vaart en de schemering vermochten niet te verhinderen dat ik op een gegeven ogenblik het conterfijtsel van Raymond Knops ontwaarde. Op een vlag of een bord, daar wil ik vanaf zijn. Rechts van de weg, als ik me niet vergis in hetzelfde weiland als waar aan het begin van de Floriade dat fraaie ensemble met kar en bloempot stond opgesteld.
Dat fraaie ensemble dat al snel slachtoffer werd van het beschavingsoffensief dat de gemeente Horst aan de Maas inzette met het oog op de Floriade. Ook het spandoek van Behoud De Parel, iets verderop aan de overzijde van de weg, moest er in datzelfde kader aan geloven.
Ongetwijfeld is de vlag of het bord met de afbeelding van Raymond Knops hetzelfde lot beschoren. Toch blijft het vreemd dat uitgerekend het CDA, de partij van normen en waarden, de partij van fatsoen moet je doen, het zover laat komen. En al helemaal nadat er blijkbaar enkele dagen eerder een vergelijkbaar incident heeft plaatsgevonden.
Daarom geloofde ik dus vanochtend om half zeven m'n eigen ogen niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten