maandag 1 april 2013

Intermezzo – In eigener Sache (6)

Zo klik je gedachteloos ergens op en zo is de hele lay-out van je weblog naar de mallemoer. Het overkwam me zaterdag. Wat ik daarna ook probeerde: het oude sjabloon (want zo schijnt dat te heten in blogtermen) wilde niet meer terugkeren.
Waardoor u nu ineens tegen een heel ander scherm aankijkt. Met nog steeds witte letters op een zwarte achtergrond, met nog steeds een titelvermelding van elk ooit op Horst-sweet-Horst gepubliceerd stukje, met nog steeds een eindeloze lijst labels. Maar nu ook met een schermindeling in drie kolommen, met een wat dynamischer weergave van de verwijzing naar andere blogs en vooral met heel veel fel oplichtend groen. Wie in dit laatste een eerbetoon wil zien aan de partij zonder wier genereuze medewerking ongeveer de helft van de op dit weblog verschenen stukjes ongeschreven was gebleven, moet dat vooral zo zien. Mij was het er vooral om te doen duidelijkheid te scheppen en dat lijkt groen in dit geval (laat ik dat vooral benadrukken) beter af te gaan dan blauw, geel of rood en alle verdere kleurvariaties daarop. Toch is al dat groen me eerlijk gezegd net iets te nadrukkelijk aanwezig, dus sta niet vreemd op te kijken als het binnenkort wijkt voor oudroze, karmijn of ultraviolet. 
Overigens houd ik me aanbevolen voor tips om het leesgemak te vergroten, de lay-out te verfraaien of de indeling overzichtelijker te maken. Eigenlijk houd ik me voor alle tips aanbevolen. Natuurlijk zonder de garantie dat ik er ook maar iets mee doe, maar dat had u waarschijnlijk al gedacht.

1 opmerking:

  1. Van mij mag je het zo laten. Is nu mooi duidelijk en overzichtelijk. En dat groen... ach dat kijkt toch vrolijk... lente in de lucht.

    BeantwoordenVerwijderen