maandag 22 juli 2013

Klein mysterie 464 – Náksen doelie (2)

Waar ik óók weer niks van u op heb gehoord is de vraag of we de Horster zegswijze ennen náksen doelie wellicht als licht spottende koosnaam mogen betitelen. Gaat me zo langzamerhand echt de keel uithangen, hoor. U doet hier gratis en voor niets allerlei wijsheden op en de doodenkele keer dat ik u dan eens om een wederdienst vraag, geeft u niet thuis. Bah!
Als ik het Venrays machtig zou zijn, zou ik u maar wat graag voor uw nákse fallie geven, náksen dákraam dat u daar bent. Maar u heeft geluk. Want ik Venrays praten? Dat is enne nakse ien de tes vülle, zoals ze in Tienray en omstreken zeggen. Breek me trouwens de bek niet open over Venray, dorp van nákse hund. Maar voor hun náks gedoej zijn ze dan weer wel mooi aangewezen op een camping in ons mooie Melderslo.
Ach, laat ik me verder ook maar niet druk maken, bij dit waer um náks dór de lóch te vlege. En als we dan toch náks dór de lóch vlege, laten we het dan ook maar meteen pinnekenáks doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten