vrijdag 19 april 2013

Actualisatie – Handdoeken

Zo af en toe lost een klein mysterie zich vanzelf op. Klein mysterie 435 is daar een mooi voorbeeld van.
Laatst bezocht PvdA-voorzitter Hans Spekman Grubbenvorst. Ik schreef daarna in klein mysterie 435 dat het net leek alsof er in de dertig jaar oude, ooit vuurrode maar inmiddels geheel verbleekte PvdA-handdoeken waarmee ik me wel eens afdroog, weer een beetje rood te ontdekken viel. ‘Gezichtsbedrog?’, zo vroeg ik me af.
Gisteren de hele dag het Tweede Kamerdebat over de zaak Dolmatov gevolgd. Terwijl ik in de verte een haan driemaal hoorde kraaien, droogde ik na afloop van het debat, het zal tegen half twaalf zijn geweest, na een wasbeurt mijn handen af. Met een PvdA-handdoek. Zelfs in de verste verte viel er geen spatje rood in te herkennen. Hoe had ik me laatst toch zo kunnen vergissen? Was dus gewoon gezichtsbedrog geweest. Mogelijk vermengd met een vleugje wens die vader van de gedachte was.
Toen ik de handdoek nog eens aan een nadere inspectie onderwierp, bleek dat ie niet alleen totaal verschoten was, maar ook tot op de draad versleten. En als ik eerlijk ben droogt ie al jaren niet meer. Binnenkort gaat ie bij het restafval. Met pijn in het hart, dat wel. Klein mysterie 435 verplaats ik van de onopgeloste naar de opgeloste mysteries.

Na publicatie van klein mysterie 435 twitterde de PvdA Horst aan de Maas: ‘Leestip! De bijdrage van Horst Sweet Horst over het bezoek van @hansspekman aan Horst aan de Maas!’ Die tweet werd ook nog eens geretweet door Roy Bouten. Benieuwd of dit stukje eenzelfde behandeling ten deel zal vallen. 

1 opmerking:

  1. Mijn twijfel was geheel misplaatst: ook over dit tweede handdoekenstukje hebben de PvdA Horst aan de Maas en Roy Bouten getwitterd (https://twitter.com/roybouten/status/326400057660297217). Sportiviteit waar Luis Suarez een voorbeeld aan kan nemen.

    BeantwoordenVerwijderen