donderdag 25 januari 2018

Intermezzo – 10 boodschappenbriefjes

Laatste donderdag van januari en dat betekent: Gedichtendag (klik hier)! Voor het eerst in zijn bijna tienjarige geschiedenis levert ook Horst-sweet-Horst een bijdrage aan Gedichtendag. En wel met een ode aan een leger van anonieme dichters dat helaas veel te weinig aandacht krijgt: de boodschappenbriefjesschrijvers.

Sinds jaar en dag ben ik een fanatiek opraper van boodschappenbriefjes. Zo nu en dan heb ik me hier gewaagd aan beschouwingen over en interpretaties van in Horst aan de Maas opgeraapte boodschappenbriefjes (klik in het menu links onder ‘Labels’ op ‘Boodschappenbriefjes’). Op deze Gedichtendag evenwel geen beschouwingen en interpretaties, maar het echte werk! Ik heb tien inwoners van Horst aan de Maas elk drie in deze gemeente opgeraapte boodschappenbriefjes toegezonden, hen gevraagd een keuze te maken voor één van die drie briefjes en dat voor te dragen. Het resultaat overtreft mijn stoutste verwachtingen: fan-tas-tisch! Kijk, lees, luister en geniet (klik op het pijltje om de film te starten):


Met onuitsprekelijke dank aan: Willem de Kievit, Helmie van de Riet, Frank Schijven, Uta Halbreiter, Jeu van Helden, Anniek Verheijen, Jan Philipsen, Malgorzata Rzymyszkiewicz, Teun Verbeek en Véronique Jakobs.

1 opmerking:

  1. Zie ook de onvolprezen dagelijkse voorraad van Bert Bevers: http://geefonsheden2.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen